Musikkens Hus bliver tifo-sponsor i AaB

1. april 2016 kl. 08:21

AaB og Musikkens Hus har i tæt samarbejde med klubbens officielle fanklub, AaB Support Club, lavet en banebrydende aftale. 

Musikkens HustifoKonkret betyder det nye samarbejde, at Musikkens Hus fremover vil være til stede på enhver af de flotte tifoer, som fanklubben folder ud på Nordjyske Arena under AaB’s hjemmekampe. Eksempelvis vil de forskellige tifo-bannere blive prydet med et stort logo for Musikkens Hus eller en kalender, der viser de kommende koncerter.

Hos Musikkens Hus er der stor glæde over den nye aftale, der gælder for tre år.

-Det er to af Nordjyllands allerstørste brands der her slår sig sammen i et nytænkende samarbejde, og vi ser meget frem til at udnytte de platforme og muligheder det giver, siger Lasse Rich Henningsen, adm. direktør i Musikkens Hus.

Han ser det nye samarbejde som en mulighed for at nå en ny målgruppe og blive eksponeret på nationalt tv over for de mange fodboldinteresserede, der hver uge følger med i Alka Superligaen.

Desuden kommer sponsoratet naturligvis også til at præge musikken på stadion ved udvalgte lejligheder.

-Vi forestiller os, at tifoerne suppleres med levende musik under spillernes indløb, hvor AaB’s indløbsmelodi ”Simply the best” i stedet for synges af en operasanger, spilles af en jazzkunstner eller noget helt tredje. Dette vil vi så variere fra kamp til kamp for at skabe fornyelse, og det kan forhåbentlig også trække de mere musikinteresserede på Nordjyske Arena, siger Lasse Rich Henningsen.

Vindersag for alle

Hos AaB er der ligeledes stor tilfredshed med den nye aftale.

- De flotte tifoer får en markant eksponering på tv, men især også på sociale medier, hvor de ofte går viralt på kanaler som YouTube, Facebook og Instagram. Dén synergieffekt vil vi gerne udnytte, og derfor har vi nu lavet dét, vi kalder en kommerciel win-win-win-aftale, hvor Musikkens Hus får eksponering, AaB får en ny sponsor og AaB Support Club naturligvis også tilgodeses med et beløb,siger AaB’s administrerende direktør Stephan Schors.

Hos AaB Support Club, hvis tifo-gruppe fremover kommer til at udføre det praktiske arbejde med de mange unikke bannere, er man meget positiv over for samarbejdet.

-Det er en helt ny måde at gøre tingene på, og med de midler, vi får tilført fra det nye samarbejde, får vi mulighed for at give vores medlemmer flere fordele, samt ikke mindst at kunne sende flere fans af sted til udekampe rundt om i landet, siger Mads Aagaard, formand i AaB Support Club.

Det nye samarbejde begynder dog først fra starten af sæsonen 2016/2017 i juli måned, idet AaB Support Club skal bruge resten af foråret og sommerpausen til at begynde produktionen af de mange nye tifo-bannere, der skal fremvises på Nordjyske Arena i efteråret.

Ingen af parterne ønsker at oplyse, hvad sponsoratet koster Musikkens Hus.

'