Frederikshavn Havn sponsor for AaB's eliteungdomshold

26. januar 2016 kl. 11:05

Således vil ”Port of Frederikshavn” som minimum indtil 31. december 2018 pryde trøjerne hos AaB’s bedste ungdomshold.

Lars GlinvadAaB’s salgschef Lars Glinvad glæder sig over aftalen:

- Vi er rigtig glade for samarbejdet med Frederikshavn Havn, som vi nu har handlet med siden sommeren 2015. Med den nye aftale tager AaB og Frederikshavn Havn endnu et skridt sammen, og det er første gang, at vores værdifulde eliteungdomsafdeling bliver eksponeret på denne måde.

Også AaB’s talentchef Jacob Larsen ser frem til den udvidede relation med Frederikshavn Havn:

- Vi er meget glade for at få Frederikshavn Havn som sponsor for vores elitehold i U13-U19, da det meget fint signalerer, at AaB’s talentudvikling fokuserer på hele Nordjylland.

- I de møder vi har haft med Frederikshavn Havn, har vi fornemmet, at dialogen har været konstruktiv, da man begge steder fokuserer meget på udvikling og nye muligheder. Dermed har der været grobund for et godt fremtidigt samarbejde, siger Jacob Larsen og tilføjer:

Jacob Larsen3- Desuden har området omkring Frederikshavn i mange år har været et vigtigt område for vores talentudvikling. Eksempelvis er der i øjeblikket en håndfuld spillere fra vores meget talentfulde U19 Ligahold, som stammer netop fra Frederikshavn-området, og flere af disse spillere kommer forhåbentlig til om nogle år, at kunne begå sig på vores Alka Superligahold.

I forbindelse med aftalen udtaler adm. direktør hos Frederikshavn Havn Mikkel Seedorff Sørensen:

- Da først vi kom til at tale med AaB om at indtræde som Elitesponsor, var vi ikke lang tid om at tage imod tilbuddet. Der er mange lighedspunkter mellem Hele Nordjyllands Hold og Frederikshavn Havn, der er en af repræsentanterne for det maritime, som man vist godt kan tillade sig at kalde ”Hele Nordjyllands Erhverv”.

Frederikshavn-havn logo- Vi har set AaB’s fantastiske arbejde med at opfostre egne talenter, og der kan igen trækkes mange paralleller til det maritime erhverv, hvor man også skal skabe sine egne talenter i form af blandt andet lærlinge og uddannelse generelt, siger Mikkel Seedorff Sørensen.

- Vi ser et stort potentiale i samarbejdet med et stærkt brand som AaB og har allerede en dialog omkring flere spændende tiltag og projekter, som kan komme mange unge mennesker i hele Nordjylland til gode, og som vi glæder os til at fortælle yderligere om i den kommende tid, slutter Mikkel Seedorff Sørensen.

I den nuværende Alka Superligatrup har 17 ud af 26 spillere spillet ungdomsfodbold i AaB.

'