AaB integrerer Twitter

2. maj 2012 kl. 08:31

Dermed bliver AaB banebrydende på området.

Direktør Lynge Jakobsen udtaler:

- Internt har vi altid haft højt til loftet i AaB, ligesom vi i de seneste mange år har haft en åben profil og tilgang i forhold til vores samarbejde med medierne.

Augo1- Vi har til stadighed en ambition om at komme så tæt på vores fans og tilhængere som muligt, og derfor kan dette tiltag ses i forlængelse af blandt andet vores aktive kampagner, hvor vi besøger regionens klubber og skoler som Hele Nordjyllands Hold, siger Lynge Jakobsen.

De sociale medier er en essentiel platform for AaB.   

- Facebook og Twitter er i dag et naturligt redskab for vores spillere, og da Twitter-profilerne alligevel er åbne for alle, der måtte ønske at følge dem, så vælger vi efter nøje overvejelse nu at bruge dem strategisk som en yderligere styrkelse af vores kommunikationsplatform. 

- Vi opdaterer med jævne mellemrum vores pressepolitik, hvor vi blandt andet appellerer til sund fornuft og almindelig tavshedspligt. I den forbindelse rådgiver vi løbende vores ansatte, og vi har tillid til, at spillerne i AaB snildt kan håndtere at være tilgængelig på Twitter, fastslår Lynge Jakobsen.

AaB-anfører Thomas Augustinussen ser nyskabelsen som et positivt tiltag:

- Jeg betragter Twitter som et spændende medie, hvor man på godt og ondt kan følge de personer, man synes er interessante. Det er god måde at komme i kontakt med AaB’s fans og omvendt, så afstanden fra spiller til fan bliver mindre.     

Foreløbig har næsten halvdelen af AaB’s Superliga-trup en personlig, offentlig profil på Twitter. Herudover er AaB selv på Twitter under navnet @aabsportdk.

'