Vidste du om Vendsyssel F.F. og AaB...

11. april 2019 kl. 10:15 af Rasmus Estrup

- at det er den tredje Superligakamp mellem Vendsyssel F.F. og AaB. De to tidligere Superligaopgør mellem de to klubber er endt med en sejr til hver side, begge i øvrigt med 1-0 på udebane.

- at Kasper Risgård, der har scoret 49 mål for AaB, er den eneste spiller i truppen, de har scoret et Superligamål mod Vendsyssel F.F.

- at AaB’s seneste 12 Superligakampe på udebane har i alle på nær ét tilfælde resulteret i point. Fire sejre, syv uafgjorte og et nederlag er det blevet til.

- at AaB har scoret kampens første mål i otte af indeværende sæsons 14 Superliga-udekampe, hvorimod det kun i fem tilfælde har været modstanderen, der scorede først. De otte kampe med AaB-scoring først har givet point i alle otte tilfælde; fire sejre og fire uafgjorte.

- at Kasper Kusk og Kasper Pedersen kan begge spille deres Superligakamp nr. 125 for AaB. Kasper Kusk har derudover spillet 67 Superligakampe for FC København, hvorfor hans total inden opgøret mod Vendsyssel FF lyder på 191 Superligakampe.

- at hvis AaB kan holde nullet, er der gode chancer for tre point, da Vendsyssel F.F. kun har opnået ét clean sheet i indeværende sæson. Det lykkedes, da Vendsyssel F.F. gæstede Aalborg Portland Park 28. oktober. Til sammenligning har AaB præsteret at holde buret rent i seks ud af sæsonens 28 kampe. 

- at ingen AaB-spillere er i karantæne mod Vendsyssel F.F. Til den efterfølgende hjemmekamp mod Vendsyssel F.F. på onsdag risikerer Oliver Abildgaard, Frederik Børsting og Rasmus Thellufsen karantæne i tilfælde af et gult kort.

- at AaB med en scoring mod Vendsyssel F.F. kan opnå 11. Superliga-udekamp i træk med scoring. Det har AaB ikke præsteret bedre siden oktober 2006-maj 2007, hvor det blev til scoringer i 11 udekampe i træk.

- at det er 12. gang, at AaB spiller en DM-kamp på datoen 13. april, hvor det er blevet til seks sejre, to uafgjorte og tre nederlag. Seneste tilfælde var i 2014, hvor Brøndby IF blev besejret med 2-0 i Aalborg på to scoringer af Lukas Spalvis.

- at det er første gang i over et år, siden februar 2018, at AaB spiller en Superligakamp på en lørdag. Bortset fra to kampe har AaB fået point i samtlige 14 Superliga-udekampe afviklet på en lørdag siden 2014 (6V-6U-2T).

- at Philipp Ochs kan spille sin officielle kamp nr. 25 for AaB.

- at Michael Tykgaard vil være den tredje dommer til at dømme en Superligakamp mellem AaB og Vendsyssel F.F. Tidligere har Sandi Putros og Jakob Kehlet haft fløjten i det nordjyske lokalopgør. 

- at AaB's fans på lørdag kl. 16.00 er med til at indvie det nye udebaneafsnit på Nord Energi Arena.

(Kilde: danskfodbold.com og aabsport.dk)

Tags på denne nyhed

AaB slutter uden for Top 8 i eSuperligaen

11. april 2019 kl. 08:47 af Rasmus Estrup

Hobro I.K.-AaB 3-2

Kampen mod Hobro I.K. tirsdag aften var meget afgørende for AaB's sæson i eSuperligaen. Hobro I.K. og AaB lå side om side på ottende- og niendepladsen inden kampen. Og ved ugens udgang ville de otte bedste hold være kvalificeret til eSuperliga Finals. 

Første kamp mellem Anders "Hansi" Hansen og Kølbæk endte, som den startede, 0-0. Anden kamp mellem Daniel "Shoppen" Mogensen og Bech begyndte godt set med AaB-øjne. Efter 32 minutter var AaB nemlig foran 2-0.

Desværre svarede Hobro I.K. igen med en reducering lige inden pausen, og med en halv time tilbage på uret blev der også udlignet til 2-2. 

Et kvarter før tid scorede Hobro I.K. også til slutresultatet 3-2, og dermed så det meget svært ud for AaB at finde en plads ved finalestævnet før sidstedagen. 

Brøndby I.F.-AaB 5-2

Onsdag begyndte med et opgør mod de forsvarende eSuperligamestre, Brøndby I.F. Trods en god AaB-start på kampen mellem Daniel "Shoppen" Mogensen og Dingo kom Brøndby I.F. foran 1-0 efter en halv times spil, og Dingo gjorde det senere i kampen også til 2-0 for Brøndby I.F. 

Opgaven var derfor stor for Jacob Kragelund, der sad over for Fredberg i anden kamp, og det var da også Brøndby-spilleren der først kom på tavlen ti minutter før pausen. 

I begyndelsen af anden halvleg udlignede "Kragelund" til 1-1, men ti minutter før tid scorede Fredberg et pragtmål til 2-1. 

Kort efter udlignede "Kragelund" endnu engang, men i tillægstiden lukkede Fredberg definitivt kampen med målet til 3-2, der altså gav en samlet Brøndby-sejr på 5-2. 

FC København-AaB 3-0

AaB's sidste kamp i denne sæson af eSuperligaen var mod eSuperligaens førsteplads, FC København, og det endte med en favoritsejr til FC København på 3-0. 

Første duel stod mellem den tidligere verdensmester "Agge" og Daniel "Shoppen" Mogensen, og her tabte AaB med 2-0. 

I den afsluttende kamp var Jacob Kragelund oppe i mod denne sæsons suveræne eSuperliga-topscorer Marcuzo, som Kragelund dog fik holdt nede på blot en enkelt scoring i nederlaget på 1-0. Vi har desværre ikke fået en video med målene fra kampen mod FC København endnu. 

Ugens tre nederlag betyder, at AaB ender på niendepladsen i anden sæson af eSuperligaen med seks point op til Top 8. 

De otte bedste hold i denne sæson spiller eSuperliga Finals i KB Hallen på onsdag. Kvalificeret til eSuperliga Finals er FC København, FC Helsingør, Brøndby I.F., Randers FC, Esbjerg fB, Vejle Boldklub, Vendsyssel F.F. og Hobro I.K. 

Tags på denne nyhed

Bliv samarbejdspartner i AaB

10. april 2019 kl. 08:21 af Rasmus Estrup

Som samarbejdspartner i AaB har du gode muligheder for at få gavn af samarbejdet gennem fire hovedområder: Hospitality, eksponering, digitalt og AaB Netværket.

Hospitality: Tag dine medarbejdere, forretningsforbindelser eller dit netværk med til unikke oplevelser, når Hele Nordjyllands Hold går på banen på Aalborg Portland Park. Med gennemsnitligt 700 erhvervsfolk i de eksklusive lounger og skyboxe får du adgang til et unikt netværk af potentielle forretningsforbindelser, der kommer for at udbygge både det personlige og erhvervsmæssige netværk. Læs mere her.

Eksponering: En samarbejdsaftale med AaB kan sikre jeres virksomhed en både effektiv og dynamisk eksponering, og derved øge kendskabet til jeres virksomhed og virksomhedens produkter. AaB tilbyder en lang række forskellige muligheder indenfor eksponering af jeres virksomhed, hvor I kan målrette jeres markedsføring mod flere forskellige målgrupper. Læs mere her.

Digitalt: Som samarbejdspartner har I mulighed for at blive en del AaB's voksende digitale univers, der spreder sig over en række forskellige platforme. Fra website og Facebook til elektroniske billetter, nyhedsmails, Twitter, Instagram og web TV. Læs mere her.

AaB Netværket: AaB Netværket kan blive jeres genvej til nye forretninger og giver jer en enestående mulighed for at vise jeres virksomhed frem og skabe større opmærksomhed omkring jeres produkter og ydelser. Læs mere her.

Tags på denne nyhed

AaB TV: Photoshoot af AaB's nye velgørenhedstrøje

9. april 2019 kl. 15:55 af Rasmus Estrup

AaB TV fulgte med, da Tom van Weert og Lucas Andersen blev fotograferet i AaB's nye velgørenhedstrøje, som AaB spiller i for første gang på lørdag i Hjørring. 

Velgørenhedstrøjen koster 399 kr., hvoraf 100 kr. for hver solgte trøje går til Gestus Nord, der yder hjælp til økonomisk trængte børnefamilier i Nordjylland.

Du kan læse mere om AaB's nye trøje her. 

Tags på denne nyhed

Ny velgørenhedstrøje fra AaB støtter Gestus Nord

9. april 2019 kl. 12:00 af Martin Stigaard Skammelsen

Årets udgave af velgørenhedstrøjen lanceres med henblik på at støtte Gestus Nord, hvis formål er at yde hjælp til økonomisk trængte børnefamilier i Nordjylland.

Trøjen er en del af AaB’s faste CSR-projekt, Hele Nordjyllands Håndsrækning, hvor man siden foråret 2015 halvårligt har doneret en krone pr. tilskuer til hjemmekampe på Aalborg Portland Park til et velgørende formål. Projektet blev i 2017 udvidet med støtte fra Spar Nord Fonden, således at der siden er blevet doneret to kroner pr. tilskuer.

Hele Nordjyllands Håndsrækning blev i 2017 også udbygget med lanceringen af den første velgørenhedstrøje, der resulterede i en donation på 90.000 kroner til Veteran Oasen fra AaB, Spar Nord og hummel. I 2018 fulgte en donation til AaB Support Club på 38.400 kroner for salget af den anden velgørenhedstrøje.

Fanafstemning om årets trøje

Årets udgave af velgørenhedstrøjen er blevet af AaB’s fans, der ved afstemning i efteråret 2017 kunne stemme på forskellige trøjedesigns fra hummel.

- Vi glæder os til at lancere denne tredje velgørenhedstrøje, og vi er glade for at rigtig mange fans tilbage i efteråret deltog i afstemningen om trøjens udseende, udtaler AaB’s administrerende direktør Thomas Bælum.

- Nu glæder vi os til at trække den over hovedet og præsentere den til lørdagens kamp mod Vendsyssel F.F., ligesom vi fortsat er stolte over, at vores trofaste partnere Spar Nord og hummel for tredje gang bakker op om Hele Nordjyllands Håndsrækning, der fortsat er en ideel måde for os at give noget tilbage til de mange nordjyder der støtter AaB, lyder det videre fra Thomas Bælum.

AaB’s hovedsponsor Spar Nord har dermed for tredje år i træk valgt at afgive en del af pladsen på den særlige velgørenhedstrøjetrøje, hvorfor det igen i år er ”Hele Nordjyllands Håndsrækning”, der pryder en del af trøjens bryst.

- Som stolt hovedsponsor bakker vi ikke kun op om AaB, men også om Hele Nordjyllands Håndsrækning. Vi kan på denne måde være med til skabe opmærksomhed omkring årets støtte til Gestus Nord, en forening der gør en vigtig og konkret forskel i hverdagen for udsatte børnefamilier, udtaler bankdirektør John Lundsgaard fra Spar Nord.

AaB’s beklædningssponsor hummel bidrager også på flere måder, både med unikt trøjedesign, samt muliggørelse af den særlige salgspris på på 399 kroner, hvoraf Spar Nord, hummel og AaB i fællesskab donerer 100 kr. pr. solgt trøje.

- Vi er stolte af for tredje år i træk at kunne være med til at sprede vores company karma sammen med AaB og Spar Nord, og det glæder os, at Gestus Nord er årets modtager. Samtidig er vi glade for, at trøjens udseende er blevet valgt af AaB’s fans, der således selv har udpeget den bordeaux-farvede variant som den foretrukne, lyder det fra Lars Westergaard, nordic sponsorship manager i hummel.

I alt er der produceret 500 velgørenhedstrøjer, der sælges frem til december 2019, eller så længe lager haves. Herefter gøres salget op og for hver solgt trøje går 100 kroner til Gestus Nord.

- Som frivillig organisation er det os en meget stor ære at modtage denne støtte fra AaB og Hele Nordjyllands Håndsrækning. Mange tak til Spar Nord og Hummel for at give AaB muligheden for at støtte os. AaB har altid vist stor interesse i vores arbejde i Gestus Nord. Vores gode samarbejde har bestemt givet os endnu flere muligheder for at støtte økonomisk trængte børnefamilier i Nordjylland udtaler Jesper Dalsgaard, kommunikationsansvarlig i Gestus Nord.

AaB har som politik altid at være iklædt AaB’s rød-hvide klubdragt – også når det er muligt på udebane, men i anledning af lanceringen af den tredje velgørenhedstrøje vil denne blive båret første gang i lørdagens udekamp mod Vendsyssel F.F.

Allerede nu kan man bestille sit eget eksemplar i AaB’s webshop på aabsport.dk, hvor prisen ganske som tidligere år er 399 kroner.


Tidligere modtagere af Hele Nordjyllands Håndsrækning:

AaB Support Club – velgørenhedstrøje 2018 – 38.400 kr. (100 kr. pr. solgt trøje)

Ønskeland i Brovst – efterår 2018 – 108.652 kr. (2 kr. pr. tilskuer)

Foreningen Grønlandske Børn – forår 2018 – 85.908 kr. (2 kr. pr. tilskuer)

Børn i sorg – sorggrupperne i Aars – efterår 2017 – 109.850 kr. (2 kr. pr. tilskuer)

Veteran Oasen – velgørenhedstrøje 2017 – 90.000 kr. (100 kr. pr. solgt trøje)

Kildehuset Fountainhouse – forår 2017 – 31.249 kr. (1 kr. pr. tilskuer)

Broen Aalborg – efterår 2016 – 69.093 kr. (1 kr. pr. tilskuer)

Hjerterummet og Cykel20 - forår 2016 - 57.357 kr. (1 kr. pr. tilskuer)

The Back To Life Project - efterår 2015 - 66.410 kr. (1 kr. pr. tilskuer)

Headspace Aalborg - forår 2015 - 54.337 kr. (1 kr. pr. tilskuer)

'