AaB TV: Generalforsamling i 2024

3. april 2024 kl. 20:44 af Rasmus Estrup

Onsdagens ordinære generalforsamling bød vanen tro på en bestyrelsens beretning samt en genemgang af årsrapporten, samt et par indlæg og spørgsmål fra nogle af de fremmødte aktionærer.

Alle punkter på dagsordenen blev enstemmigt vedtaget, og der var genvalg til de tre bestyrelsesmedlemmer, der var på genvalg; Kim Jacobsen, Thomas Hitzlsperger og Jørgen Raguse.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Niels David Nielsen som formand og Kim Jacobsen som næstformand, mens de øvrige seks bestyrelsesmedlemmer er Claus Fallingborg, Henrik Hagbarth, Mads Peter Veiby, Jan Peters, Thomas Hitzlsperger og Jørgen Raguse.

I videoen øverst kan du høre fra Niels David Nielsen, der sætter ord på generalforsamlingen og det næste skridt i forhold til kapitaludvidelsen, der betyder, at SSE22 og AaB tager næste step i partnerskabet, hvor SSE22 med et kapitalindskud øger aktieandelen til 50,5 procent.

Læs mere her.

AaB TV: Stem på månedens mål i marts

2. april 2024 kl. 10:15 af Rasmus Estrup

Fem mål af Mathias Jørgensen, to scoringer af Kasper Jørgensen, to mål af Lars Kramer og en enkelt scoring af Rasmus Thelander.

Det er de ti AaB-scoringer, der er kandidater til månedens mål i marts 2024:
1: Rasmus Thelander, FC Fredericia 1-1 AaB, 1. marts
2: Mathias Jørgensen, FC Fredericia 1-2 AaB, 1. marts
3: Lars Kramer, FC Fredericia 2-3 AaB, 1. marts
4: Kasper Jørgensen, AaB 1-0 Vendsyssel F.F., 10. marts
5: Lars Kramer, AaB 2-1 Vendsyssel F.F., 10. marts
6: Mathias Jørgensen, AaB 3-3 Vendsyssel F.F., 10. marts
7: Mathias Jørgensen, AaB 4-3 Vendsyssel F.F., 10. marts
8: Mathias Jørgensen, Hillerød Fodbold Elite 1-1 AaB, 16. marts
9: Kasper Jørgensen, Hillerød Fodbold Elite 1-2 AaB, 16. marts
10: Mathias Jørgensen, AaB 1-0 Sønderjyske Fodbold, 30. marts

Du kan gense alle målene i videoen øverst og afgive din stemme via dette link.

Alle der afgiver en stemme via linket er med i lodtrækningen om en andentrøje med Kasper Jørgensens tryk og autograf.

Afstemningen løber indtil torsdag 4. april kl. 8.00, hvorefter der trækkes en vinder, som kontaktes på mail af AaB.

Alle mand til Hjørring!

1. april 2024 kl. 09:25 af Rasmus Estrup

Stadion: Nord Energi Arena
Kapacitet: 10.000
Placering udebaneafsnit: Nordic Seafood Tribunen (sektion 1, 2 og 3)
Kapacitet udebaneafsnit: 1.400 (heraf 206 overdækkede siddepladser)

Billetter:
Voksen ståplads: 110 kr.
Voksen siddeplads: 135 kr.
Barn ståplads (til og med 14 år): 60 kr.
Barn siddeplads: 85 kr.
Pensionist (aldersgrænsen for pensionister er +65 år) og førtidspensionist ståplads: 75 kr.
Pensionist og førtidspensionist siddeplads: 100 kr.

Køb billetter til kampen her.

Du køber billet din online på ovenstående link. Du skal vælge Nordic Seafood-Tribunen, hvilket er udebaneafsnittet på Nord Energi Arena.

Du behøver ikke printe din billet ud, hvis du har din billet på en smartphone, da den kan scannes herpå. Du skal blot huske at have strøm på telefonen og en intakt skærm. Det er en enkelte tilskuers eget ansvar, at billetten kan scannes.

Kørestolsbrugere:
Det er desværre ikke muligt at komme op på tribunen med kørestol, dog er det muligt at placere sig nedenfor tribunen langs banden.

Transport til og fra Hjørring

Fælles:
ASC arrangerer ikke bustur til kampen, men opfordrer i stedet folk til at følges ad i tog eller bus.

Kør selv:
Adressen til Nord Energi Arena er Tørholmsvej 10. 9800 Hjørring.

Parkeringsforhold:
Parkeringsmulighederne ved stadion er begrænsede. Fans af udeholdet, der kommer i bil, opfordres til at parkere på grusparkeringen ved Palleskær Engvej, 600 meter fra stadion. Fans der kommer i bus, kan stå af ved Bispensgade 30, hvor der er etableret en samleplads. Herfra er der ca. 400 meter til stadion. Bussen har også mulighed for at parkere på den indhegnede parkeringsplads ved Nord Energi Arena.

Offentlig transport
Benytter du offentlig transport stopper toget næsten lige ved døren. Stå af på Hjørring Station, følg Parallelvej forbi shoppingcenteret Metropol, hen til lysreguleringen ved Bropladsen, og følg vejen op til venstre til næste lysregulering. Her går du over vejen og til venstre, indtil du når Skolevangen. Tag et høkresving og gå forbi stadion hen til Indgang C.

Mad og drikke:
Der er forplejningsboder på udebaneafsnittet med salg af mad og drikke.

Tifo og flag:
Herunder følger en liste over materialer, der ikke behøver forhåndsgodkendelser:

• Små flag
  • Megasize (3x3 meter)
  • Trommer
  • Megafoner
  • Bannere op til 1,5 meter
  • Creperuller

Derudover materialer, der er nødvendige for at hænge tifo/bannere/etc. op. Dette glæder gaffatape, strips, malertape, ekstra batterier, etc.

Vi takker alle AaB-fans for støtten til Hele Nordjyllands Hold på udebane.

AaB TV: AaB-Sønderjyske 1-0

31. marts 2024 kl. 08:08 af Rasmus Estrup

Lørdagskampen på Aalborg Portland Park endte med en nordjysk 1-0-sejr efter en matchvinderscoring af Mathias Jørgensen 20 minutter før tid.

Gæsterne havde ellers startet opgøret bedst og ramte allerede i tiende minut overliggeren.

I en første halvleg, hvor Mathias Jørgensen og Melker Widell også fik et par fine muligheder, tilfaldt den største chance Sønderjyskes Kristall Ingason, som dog misbrugte sin mulighed i det lille felt.

Efter pausen hev Rody de Boer et par stærke redninger frem, mens Mathias Jørgensen flere gange viste tænder i modsatte ende.

I 70. minut scorede netop Mathias Jørgensen så til 1-0, da han løb en fremragende stikning fra Oliver Ross op og rundede målmand Nicolai Flø, inden han køligt sendte sin sjette sæsonscoring i nettet.

Herefter var Kasper Jørgensen tæt på at fordoble føringen med en dobbeltchance, men Sønderjyske-keeperen hev en dobbeltredning frem, og derfor endte kampen 1-0.

I videoen øverst kan du se et fyldigt sammendrag af kampen.

Gårsdagens sejr betyder, at vi efter 23 spillerunder ligger på førstepladsen med 54 point, mens Sønderjyske er på andenpladsen med 49 point. Tredjepladsen indtages i skrivende stund af Vendsyssel F.F., som har 36 point inden deres kamp i 23. spillerunde, som spilles på tirsdag.