Ross og Noshe i nye danske sejre

25. september 2022 kl. 08:08 af Rasmus Estrup

Både Oliver Ross og Anders Noshe fik spilletid for de danske ungdomslandshold i går, da det blev til sejre for U/19-landsholdet og U/17-landsholdet.

Det danske U/19-landshold tog således sin anden sejr i EM-kvalifikationen og spillede sig dermed videre til næste runde af EM-kvalifikationen, da Montenegro i går blev besejret med 6-1 på DS Arena i Hobro.

AaB’s Oliver Ross, der fik fuld spilletid i seneste kamp mod Georgien, startede i går på bænken, inden han blev skiftet ind 10 minutter før tid, hvor stillingen allerede var 6-1 til danskerne.

Oliver Ross er nu noteret for 12 ungdomslandskampe og tre scoringer.

U/19-landsholdet spiller sidste kamp i EM-kvalifikationspuljen på tirsdag, når Danmark møder England kl. 14.00 på DS Arena i Hobro. Både Danmark og England er sikret avancement til næste skridt i EM-kvalifikationspuljen, men de to nationer duellerer om puljens førsteplads på tirsdag.

Noshe fik syvende ungdomslandskamp

Anders Noshe var - ligesom i seneste kamp - i startopstillingen for U/17-landsholdet, der lørdag besejrede Østrig 2-0 i den anden af to venskabskampe.

De danske gæster kom foran med 1-0 i 59. minut, og to minutter senere blev Anders Noshe udskiftet.

Anders Noshe er nu oppe på syv ungdomslandskampe med to mål til følge.

Tags på denne nyhed

Dialogmøde med AaB-fans om stadionoplevelsen

24. september 2022 kl. 12:15 af Rasmus Estrup

Mødet var med deltagelse af repræsentanter fra bl.a. AaB Support Club, AaB Tifo Kaos, Vesttribunen og Fanrådet. Fra AaB deltog udover fankoordinator Michael Meelsen Nielsen også administrerende direktør Thomas Bælum, kommerciel direktør Jesper Elkjær samt repræsentanter fra AaB’s sikkerhedspersonale i form af Jakob Bonde og Torben Christensen.

Målet med de løbende dialogmøder er at fremme livet som stadiongænger til AaB’s kampe og kontinuerligt forbedre på stadionoplevelsen.

På det nyligt afholdte møde var der en update på de forskellige initiativer, der arbejdes med for at forbedre stadionoplevelsen, herunder indgangsforhold, de fysiske rammer på Aalborg Portland Park og billetstrategier. 

Denne update blev fulgt af et oplæg fra AaB’s kommercielle direktør Jesper Elkjær omkring det kommercielle arbejde med partnerskaber, aktivering og kamp-tematiseringer.

Den sidste del af mødet bestod af en konstruktiv dialog, hvor blandt andet placering af capotårne, forbedring af forhold for trommerne og meget mere blev vendt.

Alt i alt affødte aftenen en række initiativer der løbende arbejdes videre med.

Tags på denne nyhed

Køb håndsrækningstrøjen på AaB Shoppen

24. september 2022 kl. 08:00 af Rasmus Estrup

I sidste uge lancerede AaB sin nye mintfarvede håndsrækningstrøje, der ligesom klubtrøjen og andentrøjen er skabt af et særligt miljøvenligt materiale af 100 procent genanvendt plastic. Én trøje består således af plastik fra 13 halv-liters plasticflasker. 

Trøjen koster 499 kr. for voksenstørrelser og 449 kr. for børnestørrelser. For hver solgt trøje donerer AaB, Arbejdernes Landsbank og Macron 100 kr. til foreningen BHOV - Forældre til børn med særlige behov gennem Hele Nordjyllands Håndsrækning.

På AaB Shoppen finder du også andre nyheder, som den nye “ANNO85”-kollektion samt nye AaB-bøllehatte og selvfølgelig AaB’s klubtrøje, andentrøje og målmandstrøje fra Macron.

Besøg AaB Shoppen her.

Tags på denne nyhed

A. Enggaard præsenterer “Rød Aalborg”

23. september 2022 kl. 09:00 af Rasmus Estrup

Den nordjyske entreprenørvirksomhed A. Enggaard har siden 2010 været tribunepartner for den sydlige langside Aalborg Portland Park, og nu har A. Enggaard forlænget deres platinaftale med AaB til 30. juni 2025.    

I den forbindelse har A. Enggaard valgt at overdrage råderetten over æstetikken A. Enggaard Tribunen til AaB’s fans. Konkret betyder det, at A. Enggaard har overdraget en meget stor del af virksomhedens reklameplads til fansene, som har haft fuld frihed til at vælge ny udsmykning. Det betyder blandt andet, at Aalborg Portland Park nu bliver helt rød, hvilken kan ses til næste hjemmekamp fredag 30. september, hvor A. Enggaard præsenterer ”Rød Aalborg”.   

Sidste år udskiftede AaB og Aalborg Kommune alle sæderne Aalborg Portland Park med nye røde sæder, og senere blev Complea Tribunens hjørnebannere malet røde. Nu har 3F også valgt at lave sine reklamebannere 3F Tribunen røde, mens det altså er fansene, der bestemmer udseendet af reklamebanneret A. Enggaard Tribunen, der også bliver rød   

- Vi synes, det er fantastisk, at A. Enggaard denne måde vælger at inddrage AaB’s aktive fans i udformningen af A. Enggaard Tribunen. Det viser, hvor stort sammenspillet mellem klubben, samarbejdspartnerne og fansene er blevet de seneste år, hvilket ikke mindst mærkes stadionoplevelsen, siger AaB’s kommercielle direktør, Jesper Elkjær, og fortsætter 

- Alle vores tribunesponsorer har nu valgt at have deres reklamebannere i AaB’s farver for at støtte op om stadionoplevelsen. Derudover er det en fornøjelse, at A. Enggaard inddrager fansene i udsmykningen af A. Enggaard Tribunen, og jeg glæder mig til at se et helt rødt Aalborg Portland Park til næste hjemmekamp, siger han   

Også fansene glæder sig over A. Enggaards initiativ:  

- Vi er glade for, at A. Enggaard har givet AaB’s fans muligheden for at løfte det visuelle udtryk Aalborg Portland Park, fans og sponsorer kan stå sammen om at vise vores fælles kærlighed til AaB gennem et rødt stadion. Vores forhåbning er, at “Rød Aalborg” kan være med til at samle tilskuerne tværs af de fire tribuner Aalborg Portland Park endnu mere, siger Vesttribunens formand Rikke Damgaard.   

- Det er afgørende for os, at udsmykningen sker fansenes præmisser. Der er intet AaB uden fansene, det fællesskab og den stemning, de skaber, siger økonomichef i A. Enggaard, Anders Mejlholm Larsen og fortsætter:  

- Vi ønsker at understøtte fællesskaber og det byliv, som er vigtigt for, at Aalborg er et helt særligt sted bo. Det gælder både i de bydele, vi selv udvikler, og i byen generelt. Derfor er vi meget stolte af at være partner i AaB og glæder os over, at vi nu sammen med fansene er med til at give stadionoplevelsen endnu et skub opad med en helt rød og nyudsmykket A. Enggaard Tribune. 

Aalborg Portland Parks nye udseende får premiere til næste hjemmekamp fredag 30. september mod OB, hvor der også er ”Students’ Grandstand Party”.     

I den forbindelse har Det Nordjyske Mediehus, Arbejdernes Landsbank og Scan Global Logistics inviteret alle studerende i Nordjylland til jobmesse og fodbold Aalborg Portland Park, og Royal Unibrew giver de 1.000 første studerende til jobmessen en gratis øl tribunen.   

Scan Global Logistics har endvidere sørget for, at den aalborgensiske DJ, Rikke Darling, der er landets førende kvindelige DJ, sikrer, at stemningen er i top inden kickoff, når hun spiller græsplænen Aalborg Portland Park fra kl. 18.05.   

Programmet for 30. september:  

Kl. 15.00 - 17.00: Jobmesse i hal 1 Aalborg Portland Park  
Kl. 16.30 - 18.00: Fest i fanzonen med aktiviteter og musik   
Kl. 17.00:  Dørene åbner til Aalborg Portland Park   
Kl. 18.00: A. Enggaard præsenterer “Rød Aalborg”  
Kl. 18.05-18.35: Rikke Darling   
Kl. 19.00: Kampstart, AaB-OB   

Tags på denne nyhed

Footballday bliver sølvpartner i AaB

22. september 2022 kl. 11:43 af Rasmus Estrup

Footballday er et dansk event- og rejseselskab med udgangspunkt i Aalborg, der skræddersyr fodboldrejser ud i Europa, og Footballday har indgået et sølvpartnerskab med AaB frem til sommeren 2024.

Partnerskabet indebærer blandt andet, at Footballday eksponeres på de nye LED-bander på Aalborg Portland Park, ligesom Footballday bliver en del af AaB Netværket og får hospitality-muligheder i VIP-loungerne på Aalborg Portland Park til AaB’s hjemmekampe.

- Vi er meget stolte over at være sølvpartner i AaB, og vi håber, at vi gennem dette partnerskab kan få flere af AaB’s fans og samarbejdspartnere med på fantastiske fodboldrejser. Naturligvis helst på dage, der ikke falder sammen med AaB’s hjemmekampe på Aalborg Portland Park, siger Morten Fals, direktør hos Footballday.

- Vi kan tilbyde fodboldture ud i hele Europa, og udover de individuelle ture forventer vi os meget af vores grupperejser, hvor vi gennem unikke oplevelser får skabt et fællesskab for deltagerne, slutter Morten Fals.

Footballday.dk kan du blandt andet finde planlagte grupperejser til England, når Liverpool FC møder Leeds United FC 29. oktober og til kampen mellem Liverpool FC og Southampton FC 12. november. 

Derudover er Footballday også klar med fodboldrejser til Spanien, Italien, Tyskland og Frankrig. 

Tags på denne nyhed
'