A. Enggaard har forlænget platinpartneraftalen med AaB og overdraget bannerpladsen på A. Enggaard Tribunen til AaB’s fans. Det nye udseende får premiere fredag 30. september til “Rød Aalborg”.
Den nordjyske entreprenørvirksomhed A. Enggaard har siden 2010 været tribunepartner for den sydlige langside på Aalborg Portland Park, og nu har A. Enggaard forlænget deres platinaftale med AaB til 30. juni 2025.
I den forbindelse har A. Enggaard valgt at overdrage råderetten over æstetikken på A. Enggaard Tribunen til AaB’s fans. Konkret betyder det, at A. Enggaard har overdraget en meget stor del af virksomhedens reklameplads til fansene, som har haft fuld frihed til at vælge ny udsmykning. Det betyder blandt andet, at Aalborg Portland Park nu bliver helt rød, hvilken kan ses til næste hjemmekamp fredag 30. september, hvor A. Enggaard præsenterer ”Rød Aalborg”.
Sidste år udskiftede AaB og Aalborg Kommune alle sæderne på Aalborg Portland Park med nye røde sæder, og senere blev Complea Tribunens hjørnebannere malet røde. Nu har 3F også valgt at lave sine reklamebannere på 3F Tribunen røde, mens det altså er fansene, der bestemmer udseendet af reklamebanneret på A. Enggaard Tribunen, der også bliver rød.
- Vi synes, det er fantastisk, at A. Enggaard på denne måde vælger at inddrage AaB’s aktive fans i udformningen af A. Enggaard Tribunen. Det viser, hvor stort sammenspillet mellem klubben, samarbejdspartnerne og fansene er blevet de seneste år, hvilket ikke mindst mærkes på stadionoplevelsen, siger AaB’s kommercielle direktør, Jesper Elkjær, og fortsætter:
- Alle vores tribunesponsorer har nu valgt at have deres reklamebannere i AaB’s farver for at støtte op om stadionoplevelsen. Derudover er det en fornøjelse, at A. Enggaard inddrager fansene i udsmykningen af A. Enggaard Tribunen, og jeg glæder mig til at se et helt rødt Aalborg Portland Park til næste hjemmekamp, siger han.
Også fansene glæder sig over A. Enggaards initiativ:
- Vi er glade for, at A. Enggaard har givet AaB’s fans muligheden for at løfte det visuelle udtryk på Aalborg Portland Park, så fans og sponsorer kan stå sammen om at vise vores fælles kærlighed til AaB gennem et rødt stadion. Vores forhåbning er, at “Rød Aalborg” kan være med til at samle tilskuerne på tværs af de fire tribuner på Aalborg Portland Park endnu mere, siger Vesttribunens formand Rikke Damgaard.
- Det er afgørende for os, at udsmykningen sker på fansenes præmisser. Der er intet AaB uden fansene, det fællesskab og den stemning, de skaber, siger økonomichef i A. Enggaard, Anders Mejlholm Larsen og fortsætter:
- Vi ønsker at understøtte fællesskaber og det byliv, som er så vigtigt for, at Aalborg er et helt særligt sted bo. Det gælder både i de bydele, vi selv udvikler, og i byen generelt. Derfor er vi meget stolte af at være partner i AaB og glæder os over, at vi nu sammen med fansene er med til at give stadionoplevelsen endnu et skub opad med en helt rød og nyudsmykket A. Enggaard Tribune.
Aalborg Portland Parks nye udseende får premiere til næste hjemmekamp fredag 30. september mod OB, hvor der også er ”Students’ Grandstand Party”.
I den forbindelse har Det Nordjyske Mediehus, Arbejdernes Landsbank og Scan Global Logistics inviteret alle studerende i Nordjylland til jobmesse og fodbold på Aalborg Portland Park, og Royal Unibrew giver de 1.000 første studerende til jobmessen en gratis øl på tribunen.
Scan Global Logistics har endvidere sørget for, at den aalborgensiske DJ, Rikke Darling, der er landets førende kvindelige DJ, sikrer, at stemningen er i top inden kickoff, når hun spiller på græsplænen på Aalborg Portland Park fra kl. 18.05.
Programmet for 30. september:
Kl. 15.00 - 17.00: Jobmesse i hal 1 på Aalborg Portland Park
Kl. 16.30 - 18.00: Fest i fanzonen med aktiviteter og musik
Kl. 17.00: Dørene åbner til Aalborg Portland Park
Kl. 18.00: A. Enggaard præsenterer “Rød Aalborg”
Kl. 18.05-18.35: Rikke Darling
Kl. 19.00: Kampstart, AaB-OB