En ny kommerciel samarbejdsaftale med NORDJYSKE Medier udvider og styrker samarbejdet på det kommercielle plan mellem AaB og det regionale mediehus, der nu bliver platinpartner i AaB.
AaB og NORDJYSKE Medier har en lang og stolt tradition for at samarbejde kommercielt, og begge virksomheder deler ambitionen for en stærk nordjysk region. Derfor bliver samarbejdet nu udvidet og styrket i en ny og spændende aftale.
- Vi er stolte over at indgå et endnu større samarbejde med NORDJYSKE Medier, der er en af vores mangeårige og mest trofaste samarbejdspartnere, og jeg er sikker på, at det fremtidige samarbejde også er noget, AaB’s fans vil kunne mærke, samtidig med at mediet som sædvanligt vil dække os gennem uvildig og kritisk journalistik, siger AaB’s administrerende direktør Thomas Bælum.
- NORDJYSKE Medier er en stor, anerkendt medievirksomhed – ikke kun i regionen – men i hele Danmark. Et mediehus med historiske og naturlige rødder i Aalborg, som har hjerte og ambition for regionen, er en fantastisk samarbejdspartner for AaB, og det bekræfter endnu en gang, at vores brand er værdsat blandt mange forskellige virksomheder i hele regionen, udtaler Thomas Bælum.
Det nye, kommercielle samarbejde mellem AaB og NORDJYSKE Medier skal blandt andet hjælpe til, at nordjyderne i højere grad får indblik i de facetter, personer og rammer, som kendetegner hverdagen i AaB.
- NORDJYSKE Medier dækker hele regionen gennem nordjyske.dk, Nordjyske Stiftstidende, lokalaviserne, ANR og Radio NORDJYSKE. Derfor har vi interesse og motivation i at samarbejde med de største brands i kultur- og idrætslivet i hele regionen, og her kan man selvfølgelig ikke se forbi AaB, siger kommerciel direktør i NORDJYSKE Medier, Martin Sander, og slår fast, at den journalistiske dækning af klubben ikke ændrer karakter.
- Sportsredaktionen på NORDJYSKE Medier kommer til at dække AaB på samme måde som altid. Uafhængigt, kvalificeret, men også kritisk. Men vi vil som mediehus også gerne åbne for de personlige historier, hverdagsbilleder og fortællinger bag kulisserne, som vil interessere nordjyderne. De historier kan AaB selv medvirke til at skabe og formidle, siger Martin Sander.
Aftalen er trådt i kraft ved årsskiftet og løber i første omgang året ud.