Ny velgørenhedstrøje fra AaB støtter Gestus Nord
AaB lancerer for tredje år i træk en særlig spillertrøje, hvor 100 kroner for hver solgt trøje går til et godt formål. Trøjen lanceres i samarbejde med hovedsponsor Spar Nord og beklædningssponsor Hummel.
Årets udgave af velgørenhedstrøjen lanceres med henblik på at støtte Gestus Nord, hvis formål er at yde hjælp til økonomisk trængte børnefamilier i Nordjylland.
Trøjen er en del af AaB’s faste CSR-projekt, Hele Nordjyllands Håndsrækning, hvor man siden foråret 2015 halvårligt har doneret en krone pr. tilskuer til hjemmekampe på Aalborg Portland Park til et velgørende formål. Projektet blev i 2017 udvidet med støtte fra Spar Nord Fonden, således at der siden er blevet doneret to kroner pr. tilskuer.
Hele Nordjyllands Håndsrækning blev i 2017 også udbygget med lanceringen af den første velgørenhedstrøje, der resulterede i en donation på 90.000 kroner til Veteran Oasen fra AaB, Spar Nord og hummel. I 2018 fulgte en donation til AaB Support Club på 38.400 kroner for salget af den anden velgørenhedstrøje.
Fanafstemning om årets trøje
Årets udgave af velgørenhedstrøjen er blevet af AaB’s fans, der ved afstemning i efteråret 2017 kunne stemme på forskellige trøjedesigns fra hummel.
- Vi glæder os til at lancere denne tredje velgørenhedstrøje, og vi er glade for at rigtig mange fans tilbage i efteråret deltog i afstemningen om trøjens udseende, udtaler AaB’s administrerende direktør Thomas Bælum.
- Nu glæder vi os til at trække den over hovedet og præsentere den til lørdagens kamp mod Vendsyssel F.F., ligesom vi fortsat er stolte over, at vores trofaste partnere Spar Nord og hummel for tredje gang bakker op om Hele Nordjyllands Håndsrækning, der fortsat er en ideel måde for os at give noget tilbage til de mange nordjyder der støtter AaB, lyder det videre fra Thomas Bælum.
AaB’s hovedsponsor Spar Nord har dermed for tredje år i træk valgt at afgive en del af pladsen på den særlige velgørenhedstrøjetrøje, hvorfor det igen i år er ”Hele Nordjyllands Håndsrækning”, der pryder en del af trøjens bryst.
- Som stolt hovedsponsor bakker vi ikke kun op om AaB, men også om Hele Nordjyllands Håndsrækning. Vi kan på denne måde være med til skabe opmærksomhed omkring årets støtte til Gestus Nord, en forening der gør en vigtig og konkret forskel i hverdagen for udsatte børnefamilier, udtaler bankdirektør John Lundsgaard fra Spar Nord.
AaB’s beklædningssponsor hummel bidrager også på flere måder, både med unikt trøjedesign, samt muliggørelse af den særlige salgspris på på 399 kroner, hvoraf Spar Nord, hummel og AaB i fællesskab donerer 100 kr. pr. solgt trøje.
- Vi er stolte af for tredje år i træk at kunne være med til at sprede vores company karma sammen med AaB og Spar Nord, og det glæder os, at Gestus Nord er årets modtager. Samtidig er vi glade for, at trøjens udseende er blevet valgt af AaB’s fans, der således selv har udpeget den bordeaux-farvede variant som den foretrukne, lyder det fra Lars Westergaard, nordic sponsorship manager i hummel.
I alt er der produceret 500 velgørenhedstrøjer, der sælges frem til december 2019, eller så længe lager haves. Herefter gøres salget op og for hver solgt trøje går 100 kroner til Gestus Nord.
- Som frivillig organisation er det os en meget stor ære at modtage denne støtte fra AaB og Hele Nordjyllands Håndsrækning. Mange tak til Spar Nord og Hummel for at give AaB muligheden for at støtte os. AaB har altid vist stor interesse i vores arbejde i Gestus Nord. Vores gode samarbejde har bestemt givet os endnu flere muligheder for at støtte økonomisk trængte børnefamilier i Nordjylland udtaler Jesper Dalsgaard, kommunikationsansvarlig i Gestus Nord.
AaB har som politik altid at være iklædt AaB’s rød-hvide klubdragt – også når det er muligt på udebane, men i anledning af lanceringen af den tredje velgørenhedstrøje vil denne blive båret første gang i lørdagens udekamp mod Vendsyssel F.F.
Allerede nu kan man bestille sit eget eksemplar i AaB’s webshop på aabsport.dk, hvor prisen ganske som tidligere år er 399 kroner.
Tidligere modtagere af Hele Nordjyllands Håndsrækning:
AaB Support Club – velgørenhedstrøje 2018 – 38.400 kr. (100 kr. pr. solgt trøje)
Ønskeland i Brovst – efterår 2018 – 108.652 kr. (2 kr. pr. tilskuer)
Foreningen Grønlandske Børn – forår 2018 – 85.908 kr. (2 kr. pr. tilskuer)
Børn i sorg – sorggrupperne i Aars – efterår 2017 – 109.850 kr. (2 kr. pr. tilskuer)
Veteran Oasen – velgørenhedstrøje 2017 – 90.000 kr. (100 kr. pr. solgt trøje)
Kildehuset Fountainhouse – forår 2017 – 31.249 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
Broen Aalborg – efterår 2016 – 69.093 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
Hjerterummet og Cykel20 - forår 2016 - 57.357 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
The Back To Life Project - efterår 2015 - 66.410 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
Headspace Aalborg - forår 2015 - 54.337 kr. (1 kr. pr. tilskuer)