
Ny Håndsrækningstrøje støtter AaB Support Club og AaB Tifo Kaos
For andet år i træk lancerer AaB i samarbejde med hovedsponsor Spar Nord og beklædningssponsor hummel en særlig spillertrøje, hvor 100 kroner for hver solgt trøje går til et særligt formål.
Trøjen lanceres med henblik på at støtte et udvalgt formål, og denne gang er modtagerne AaB’s officielle fanklub, AaB Support Club, og AaB Tifo Kaos, der sammen bidrager til at skabe bedre stemning for tilskuerne til AaB’s hjemmekampe på Aalborg Portland Park.
Trøjen er en del af AaB’s faste CSR-projekt, Hele Nordjyllands Håndsrækning, hvor AaB siden foråret 2015 halvårligt har doneret en krone pr. tilskuer til hjemmekampe på Aalborg Portland Park til et velgørende formål.
Projektet blev i 2016 udbygget med lanceringen af den første såkaldte Håndsræknings-velgørenhedstrøje, der resulterede i en donation på 90.000 kroner til Veteran Oasen fra AaB, Spar Nord og hummel.
Opbakning fra Spar Nord og hummel
- Vi lancerede sidste år den første Håndsrækningstrøje, som blev utrolig godt modtaget, og vi glæder os nu til at kunne fremvise den anden trøje i rækken. Samtidig er vi glade for at vores trofaste partnere Spar Nord og hummel igen i år bakker op om Hele Nordjyllands Håndsrækning, der for os til stadighed er en god måde at give noget tilbage til de nordjyder, der støtter os, udtaler AaB’s administrerende direktør Stephan Schors.
AaB’s hovedsponsor Spar Nord har således for andet år i træk indvilget i generøst at afgive en del af pladsen på denne særlige velgørenhedstrøjetrøje, hvorfor det er ”Hele Nordjyllands Håndsrækning”, der pryder trøjens bryst.
- Som hovedsponsor med rødder i Nordjylland er det oplagt, at vi sammen med hummel fortsat støtter op om AaB’s initiativ, der kommer ud og gør en forskel, og vi ved, at mange små forskelle kan give en stor effekt, lyder det fra bankdirektør John Lundsgaard fra Spar Nord.
Fra hummels side har man også bidraget, så trøjen ikke blot har et unikt design og udtryk, men også kan sælges til en særpris på 399 kroner, hvoraf Spar Nord, hummel og AaB i fællesskab giver 100 kr. pr. solgt trøje til AaB Support Club og AaB Tifo Kaos.
- Vi glade for, at vi igen i år har fået lov at designe en helt speciel trøje til AaB, hvor vi sammen med klubben og Spar Nord kan sprede vores company karma og være med til at støtte et udvalgt formål.
- Vi har i trøjen indlagt nedtonede striber i stoffet samt bevaret AaB’s røde farve på vinkler og detaljerne, så selvom trøjen benyttes på udebane, har man både striberne og den røde farve med, lyder det fra Lars Westergaard, nordic sponsorship manager i hummel.
I alt er der produceret 900 Håndsrækningstrøjer, der sælges frem til december 2018, eller så længe lager haves. Herefter gøres salget op og for hver solgt trøje går 100 kroner til AaB Support Club og AaB Tifo Kaos.
- Vi synes det er rigtig fedt, at der bliver tænkt på fansene, og at vi på den måde kan have et tættere samarbejde om at skabe god stemning på stadion. Forhåbentlig er der mange, der vil støtte op om tiltaget ved at købe trøjen, så vi kan lave en masse fanfremmende aktiviteter på både hjemme- og udebane, udtaler Mads Aagaard, formand for AaB Support Club.
AaB har som politik altid at være iklædt AaB’s rød-hvide klubdragt – også når det er muligt på udebane, men i anledning af lanceringen af Håndsrækningstrøjen vil denne blive båret første gang i lørdagens udekamp mod Lyngby Boldklub.
Allerede nu kan man bestille sit eget eksemplar i AaB’s webshop, hvor prisen som nævnt og ganske som sidste år er 399 kroner.
Tidligere modtagere af Hele Nordjyllands Håndsrækning:
Veteran Oasen – velgørenhedstrøje 2017 – 90.000 kr. (100 kr. pr. solgt trøje)
Kildehuset Fountain House – forår 2017 – 31.249 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
Broen Aalborg – efterår 2016 – 69.093 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
Hjerterummet og Cykel20 – forår 2016 – 57.357 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
The Back To Life Project – efterår 2015 – 66.410 kr. (1 kr. pr. tilskuer)
Headspace Aalborg – forår 2015 – 54.337 kr. (1 kr. pr. tilskuer)